FAQ

FAQ

(Frequently Asked Questions)

 

Vi får mange forskjellige spørsmål fra våre kunder. Her finner du en oversikt over de mest vanlige spørsmål og svar.

 Bruker dere orginale deler eller billige kinakopier?

Vi bruker kun OEM-deler fra samme leverandører som forsyner Foxconn (Apple´s fabrikk) med deler. Siden Apple Inc. ikke lager noen deler til sine produkter selv, finnes det ikke “orginaldeler” å oppdrive. “Orginal Equipment Manufacturer (OEM) refererer til en situasjon hvor et selskap produserer en vare for så å selge denne til et annet selskap, som igjen selger dette produktet under egen merkevare.”. Dette blir på folkemunne kalt originaldeler.
Alle våre deler blir testet og godkjent på fabrikken før de blir levert til oss.

 

Hvorfor varierer prisnivået mye på reparasjon av Apple-produkter i Norge, dere er dyre i forhold til noen andre reparatører?

Vi vil ikke påstå at vi er dyre, men det kommer an på øyet som leser. Vi bruker deler i OEM-kvalitet som er testet og konstatert feilfri før de blir levert til oss. Dette er grunnen til at vi gir garanti på våre reparasjoner slik at du som kunde skal føle deg trygg på at ditt produkt skal fungere optimalt i fremtiden.
Vi har flere Telebutikker og forsikringsselskap som våre kunder, dette på grunn av vår kvalitet og service.

Vi klarer å halvere prisen på våre reparasjoner hvis vi vil, men det vil igjen si at vi må kjøpe inn produkter av dårligere kvalitet (typiske “kina-kopier” fra f.eks Ebay), og da sitter du som kunde igjen med et dårlig produkt som i verste fall ikke fungerer i det hele tatt. Det finnes et ordtak som sier: Du får hva du betaler for.

 Hvor lang tid tar reparasjonen?

 

I de aller fleste tilfeller blir objektet reparert samme dag som vi mottar det. Det blir deretter testet for å skjekke funksjonalitet.
De fleste deler er til en hver tid lagervare. I noen tilfeller må vi bestille deler fra vår leverandør og det tar i gjennomsnitt 10 dager før vi har varen på lager

 Hvordan betaler jeg for reparasjonen?

 

Når ditt objekt er ferdig reparert og testet vil vi sende kunden en forskuddsfaktura i .pdf-format hvor alle betalingsopplysninger foreligger.
Noen kunder velger å forskuddsbetale direkte inn på vår konto før de sender objektet inn til reparasjon.

Firmakunder kan søke om en kredittid på 14 dager.

 Reparerer dere kun iPhone, iPad og iPod?

 

Nei. Vi kan være behjelpelig med å reparere andre typer telefoner. Ta kontakt med oss hvis du har en slik forespørsel.
Vi kan også skaffe deler til de fleste Nokia, Sony Ericsson, HTC, Samsung, Blackberry, LG m.fl hvis kunden vil reparere telefonen sin selv.

 Denne listen vil oppdateres etthvert som vi får nye ofte stilte spørsmål